روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن در زندگی

جالب است بدانید که برخی از کسب و کارها فقط از روانشناسی رنگ برای جذب مشتری استفاده میکنند. تسلط بر دانش روانشناسی رنگ اهمیت زیادی دارد و میتواند به شما کمک کند که کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید و فروش خود را به بالاترین حد ممکن برسانید. آشنایی با روانشناسی رنگها و شناخت ویژگیهای رنگ ها کمک میکند تا با توجه به روحیات و احساسات خود به بهترین نحو از حضور آنها در پیرامون خود بهره ببریم. توجه کنید که قدرت نارنجی کمتر از قرمز است پس به عنوان جایگزین قرمز از آن استفاده نکنید. طیف این رنگها وضوح بصری بالایی دارند و جلب توجه می کنند.

شاید کمی این نگاه با تبعیض جنسیتی همراه باشد ولی چنین به نظر می رسد که رنگ صورتی برای سایتهایی که بیشتر جنبه مردانه دارند مناسب نباشد، برای مثال سایتهایی که درباره ابزار و ماشین آلات صنعتی هستند. افرادی که رنگ آبی را دوست دارند ، در روانشناسی خود ، همیشه دنیای بد را به جنگ “خوب” ترجیح می دهند. با این حال با درک برخی مفاهیم ساده درباره رنگ ها می توانیم زبان رنگ ها را یاد بگیریم. قوه بینایی، اولین و مهم ترین حس ما برای درک، شناخت و ایجاد ارتباط با محیط پیرامون است. صورتی نیز مانند دیگر رنگها، طیفی از سایههای گوناگون را به خود اختصاص داده است.

این رنگ ها از ترکیب رنگ های دیگر شکل میگیرند و میتوانند دارای اثرات مثبت یا منفی باشند. هر رنگی به نوبه خود دارای معنا، انرژی و اثرات خاصی است که به راحتی منتقل میشود. از خاصیت رنگها در طراحی دکوراسیون، طراحی لباس و درمان افراد استفاده بسیار میشود. رنگ آبی اشتها را هم کاهش میدهد و به همین خاطر در رژیمهای غذایی برای کاهش میل افراد به غذا از بشقاب آبی استفاده میشود.

جامعه شناسانی از جمله کوهن معتقدند این افراد دو جنس نیستند که نسبت به رنگ خاصی احساس تعلق می کنند بلکه ایده های تبلیغاتی و فرهنگی حاکم بر جامعه است که تعلق داشتن به رنگ خاصی را در آن ها گسترش می دهد. کاربرد رنگ دخترانه صورتی در دکوراسیون و لباس، شخصیت شناسی افراد با رنگ صورتی. ببینید ؛ مقایسه جالب بازی جواد عزتی و شان پن در یک سکانس با سوژه مشابه!

دیدگاهتان را بنویسید