روانشناسی رنگ صورتی – جعبه ابزار ذهنی

در این بخش از مقاله قصد داریم به کاربرد روانشناسی رنگ در کسب و کار، بازاریابی و برندسازی بپردازیم. رنگ بنفش در کنار رنگ صورتی بیشتر برای نمود رنگ صورتی در فضای منزل کاربرد دارد. رنگ صورتی چرک برای دکوراسیون آشپزخانه برای جداسازی یک قسمت مثل کانتر از دیگر قسمتهای آشپزخانه مناسب است.

بخشندگی نیز از دیگر صفات بارز در اینگونه از افراد است. صورتی بی خطر و آرام است. همچنین در صورتی که تمایل دارید کاری کنید که مخاطب خیلی سریع به درخواست شما پاسخ دهد، از رنگ قرمز کمک بگیرید؛ چون این رنگ سرعت عکسالعمل را به شدت افزایش میدهد. با ترکیب رنگها میتوانید یک برند متمایز را به مخاطبان خود معرفی کنید. یکی از خصوصیات روانشناسی رنگ این است که میتواند به ما کمک کند که برند خود را متمایز جلوه دهیم. به عنوان مثال مطالعات نشان میدهد که اگر یک برند لوکس و مطرح فروش طلا از رنگ صورتی در تبلیغات، لوگو و سایت خود استفاده کند، ممکن است مشتری تصور کند که محصولاتی که آن برند به بازار عرضه میکند، تقلبی و جعلی هستند.

به عنوان مثال رنگ آبی، بنفش و سبز که در طیف رنگ آبی هستند، رنگهای سرد و رنگهای قرمز، نارنجی و زرد که در طیف رنگ قرمز هستند، رنگهای گرم به حساب میآیند. رنگ صورتی با سایر رنگهای تیر مانند آبی تیره، سبز تیره، سیاه یا خاکستری، قدرت و پیچیدگی مییابد. •رنگ ارغوانی خیلی کم در طبیعت وجود دارد و به همین دلیل ممکن است به عنوان نشانه مصنوعی یا غیر عادی بودن در نظر گرفته شود. رنگ صورتی چه نشانه هایی دارد؟ اکنون که با تعریف روانشناسی رنگ و تأثیر رنگها بر بدن انسان آشنا شدیم، زمان آن فرارسیده است که با اهمیت روانشناسی رنگ آشنا شویم و ببینیم که استفاده از این روانشناسی چه اهمیتی دارد.

آزمایشها و مطالعات پزشکی که روی افراد مختلف انجام شده به خوبی نشان میدهد که رنگها میتوانند روی بدن انسان و عملکرد او تأثیر بگذارند. تأثیر روز و شب روی بدن آدمی به واسطه رنگ آنها صورت میگیرد. شما وبسایت آمازون را در نظر بگیرید که تا چه اندازه از رنگ نارجی بهره میگیرد تا حس صمیمیت را به مخاطب خودش منتقل کند. بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که رنگی که در لوگو یا وبسایت یک کسب و کار به کار میرود، با شخصیت آن کسب و کار مطابقت و سازگاری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید